Moving day (dag zes)

Maandag stond in het teken van verhuizen. Van het Vdara afscheid nemen en inchecken in het Cosmopolitan of Las Vegas. Wetende dat in het oosten Sandy het land in de greep houdt, raar idee. Eline had de koffers de avond van tevoren al ingepakt, dus het waren alleen de laatste dingen die nog even in de kleine koffer moesten. Uiteindelijk waren we rond 10 uur klaar om uit te checken. Met vier koffers naar de lobby, daar werden we aangesproken door een vrouw of we express checkout wilden, het enige dat ze noteerde was het kamernummer, zo waren we snel ready to go.

Vervolgens konden we de auto weer op laten halen, Valet parking is wel een grote uitkomst. Omdat we pas om 15u konden inchecken zijn we eerst naar het uiteinde van The Strip gegaan, naar Stratosphere. Onderweg kwamen we het Circus Circus tegen, maar die hebben we links laten liggen. Het zou nog meer hetzelfde als Fremont zijn en het heeft een grote adventuredome, maar daar zijn we niet echt voor in de stemming, dat komt in Disney nog wel. En we kwamen langs Fountainebleau. Dit is een hotel dat in 2009 open zou moeten gaan, maar de eigenaren zijn failliet gegaan en nu lijkt het aan de buitenkant boven af, en voor de rest is het niet afgebouwd. Sinds vorig jaar is er helemaal niets aan veranderd. Aangekomen bij Stratosphere hebben we de auto sleutels heerlijk makkelijk weer bij de Valet parking afgegeven.

In het Stratosphere zijn we naar boven gegaan, naar de 108e verdieping. De lift ging zo snel dat je oren ervan gingen suizen. En het uitzicht boven is echt geweldig. Je kijkt zo naar de Strip en kan de meeste hotels zien liggen en vanaf daar lijken ze best heel klein. Ook het vliegveld kan je goed zien liggen en je ziet de vliegtuigen echt landen. Dat is een heel machtig gezicht. We hebben hier ontbeten bij de sandwichbar waar je bij je brood ook een zak chips kreeg, de combinatie ontgaat ons, maar het zal. Het was in ieder geval relaxt ontbijten met een geweldig uitzicht! Op het panaromadek kwamen we ook een ander Nederlands stel tegen waarvan de man niet bij het raam durfde te komen vanwege de hoogtevrees.  Op deze 108e verdieping zijn ook de thrillrides te weten de Skyjump, Insanity, X-scream en de Big Shot. Toen hij zag dat mensen echt vanaf daar in een thrill ride gingen, kon hij er met zijn gedachten niet bij en bleef hij nog dichter bij de binnenring. Wij hebben lekker gekeken naar die mensen die wel van de rides gebruik gingen maken en daarbij ging het ons ook al door de maag.

Zo rond een uur of 1 zijn we naar de Worlds Greatest Gift shop geweest. Een winkel zo groot als de Jumbo Euroborg, met alleen maar Las vegas gifts en fopcadeaus. Heerlijk om daar rond te lopen en we hebben daar ook een pak kaarten, die gebruikt zijn hier in het Cosmopolitan, meegenomen. Daarna hebben we de auto weer laten halen en zijn we naar de kledingzaak Ross dress for less gereden. Hier zijn we beiden een andere kant opgegaan en na een uur of twee hebben we elkaar weer opgezocht en hadden we de een goedgevulde winkelmand vol kleding bij elkaar voor de prijs van 150 euro 🙂 overhemden, sweatshirts, een jurk, blazer, noem maar op… super!

Daarna konden we door naar het inchecken bij Cosmo. Rob wilde een twenty dollar trick doen, maar had Eline daar niet meer over verteld en daardoor werd het verwarring en vragen om een upgrade. Die was er wel, iets luxere kamer met japanse tub, op de 61e verdieping, maar dan voor $40 per nacht. Dat hebben we toch maar afgewezen en we werden geplaatst op de 28e verdieping in de West Tower met uitzicht op de Bellagio Fountains. Op de kamer aangekomen, bleek dit echt niet verkeerd. Het Cosmo is een van de weinige hotels dat kamers heeft met balkon. Hier kan je dus echt goed naar de fonteinen kijken. Echt geweldig! Verder is de kamer super, een grote ‘woonkamer’ met hoekbank, grote douche en maar liefst 2 tv’s op ongeveer 4 meter afstand van elkaar 🙂

’s avonds hebben we binnen nog even gegeten in het eigen Wicked Spoon buffet. Echt een van de betere buffets. We kwamen rond 8:15 uur bij het buffet en kregen te horen dat we wel moesten opschieten, omdat rond 9:15 uur het eten werd weggehaald. Maar met een buffet was dat voor ons geen probleem. We hebben heerlijk genoten van Dim-sum, spareribs, Sinazie, Gehaktballetjes met pasta en natuurlijk de beroemde kleine gehakt hamburgertjes (Sloppy Joe’s) en de niet te versmaden toetjes. Na nog even een klein uurtje gegokt te hebben waarbij we nauwelijks wonnen zijn we naar de kamer gegaan en nog genoten van het uitzicht. We zijn echt mega aan het genieten van deze geweldige plek op Aarde.

Een Reactie op “Moving day (dag zes)

1. wauw wat een mooi verhaal, echt geweldig wat jullie allemaal doen en beleven en wat had ik graag met je geshopt Eline,,,!!! Wat een super kamer en geen ruzie wie wat wil kijken op de tv,,,,alhoewel met zo’n uitzicht heb je vast geen tv aan!! Geniet ervan met elkaar!! xx